Diensten zondag 29 september
18:30 uur: Ds. G.R.G. van der Neut, Werkendam
Kinderoppas: Irma Boogaarts, Meinke van Zelst, Jelle Rozenbrand
Kindernevendienst: groep 1 t/m 4
Collectes: 1e collecte: Stichting Schuilplaats 2e collecte: Kerk en Eredienst, 3e collecte: Tientjescollecte

‘En nadat Johannes overgeleverd was, kwam Jezus in Galilea, predikende het Evangelie van het Koninkrijk van God’ (Markus 1:14) De Evangelieverkondiging stopte niet bij Johannes de Doper, Jezus kwam. En na de Heere Jezus kwamen de discipelen en daarna nog ander predikers tot aan de predikers van aanstaande zondag toe. Wat een wonder. Kom verwondert je mee? Gezegende diensten toegewenst met beide gastvoorgangers.

Het kinderkerstfeest:
Op 26 december om 10 uur hopen we het kinderkerstfeest in de kerk te vieren. We zijn nog op zoek naar drie gemeenteleden die dit samen met Corina Lam en Janneke Verwoerd willen organiseren. Je kunt je bij Janneke (0618640298) of Corina (0622871739) aanmelden. Ook mag je een mailtje sturen naar scriba@hervormd-sprang.nl.

Beste kinderen: Op deze zondag staat Mattheüs 14:22-33 centraal: opnieuw een verhaal dat laat zien dat Jezus de macht heeft over het water, maar nu met een andere reactie van de leerlingen dan in het verhaal van vorige week. Groetjes leiding KND

Van de Diaconie:
Komende zondag is de diaconiecollecte bestemd voor Stichting Schuilplaats.
Zoekt u hulp bij problemen in uw relatie, kampt u met een burn-out of loopt u vast in levensvragen? De medewerkers van Stichting Schuilplaats helpen u graag! Samen met u gaan ze op zoek naar nieuw perspectief! Stichting Schuilplaats heeft in 2016 een hulpverleningslocatie geopend aan Kerkstraat 75 in Sprang-Capelle; Diaconaal Maatschappelijk Werk De Langstraat. De kosten voor de hulpverleningsgesprekken bij DMW De Langstraat worden (deels) gedragen door de diaconieën van participerende kerken in de regio, door giften en zo mogelijk door subsidie van de burgerlijke gemeente. Er is daarnaast sprake van een eigen financiële bijdrage. Mochten er omstandigheden zijn waardoor het niet mogelijk is een eigen financiële bijdrage te betalen, dan wordt er samen naar een oplossing gezocht. Uw steun voor dit belangrijke werk is van harte welkom! Hiermee maakt u het ook mogelijk dat mensen die de eigen bijdrage niet kunnen betalen toch de noodzakelijke hulp en ondersteuning krijgen. Namens hen: hartelijk dank!
Ontvangen:
Ds. Bouter ontving € 20,- en € 50,- voor het CvK. Bezoekbroeder Henk Spuijbroek ontving € 10,- voor de kerk. Tijdens een HVD-bezoek ontving Els van Raamsdonk € 20,- voor de kerk. Heel hartelijk bedankt!
Vrijwilligersavond:
We zijn blij en dankbaar dat er zoveel enthousiaste vrijwilligers actief zijn in onze gemeente. Daarom hopen we elkaar op D.V. vrijdag 4 oktober, onder het genot van een hapje en een drankje, te ontmoeten in het jeugdcentrum. De vrijwilligersavond is er voor jong en oud(er) en begint om 19:45 uur. Opgeven kan t/m maandag 30 september via het emailadres van de diaconie (diaconie@hervormd-sprang.nl) of telefonisch bij Sjaak Molegraaf (0416-280457). Ook partners zijn hartelijk welkom. Graag tot dan!
Verjaardagfonds:
Het verjaardagfonds heeft over de maanden juli en augustus het mooie bedrag van
€728,85 opgebracht (via bank en envelop). Iedereen hier voor hartelijke dank.

Vrouwenkring “Tabitha”:
Woensdag 2 oktober komt de vrouwenkring weer bij elkaar in het Jeugdcentrum. We gaan dan Bijbelstudie 2 behandelen, Ruth 1: 6-18 , “De terugkeer, en de beslissing van Naomi`s schoondochters” uit het Bijbelstudieboek “Vrouw tot Vrouw”. We beginnen om 19.30 uur en eindigen om ca. 21.30 uur. Allen weer van harte welkom.

Kerstevent 2024:
Weet je het nog, het Kerstevent van 2022? Wat was het een mooi evenement in en rond de kerk, waar we af en toe nog dankbaar aan terugdenken. Daarom organiseert het Missionair Team op D.V. zaterdag 14 december voor de tweede keer het Kerstevent, om zoals gemeente de geboorte van de Heere Jezus te gedenken én dit zichtbaar te maken voor onze dorpsgenoten.
Wat is er te doen?
De opzet van het Kerstevent zal hetzelfde zijn als de vorige keer, maar het verhaal en de route van de wandeling zijn nieuw! De wandeling zal dit jaar door de Schilderswijk gaan. Langs de route worden zo’n tien Bijbelse taferelen uitgebeeld d.m.v. toneel en muziek. De wandeling is een kleine 2 km. In de kerk is een muzikaal programma. Op het kerkplein wordt gezorgd voor lekkere hapjes en warme drankjes en in het Jeugdcentrum is een tweedehandsboekenmarkt en kun je creatief aan de slag door een kerststukje te maken.
Vrijwilligers gevraagd:
Je zult begrijpen dat we weer veel vrijwilligers met verschillende talenten nodig hebben om dit allemaal te organiseren. We zijn dus op zoek naar jou! Misschien vind je het wat vroeg om je op te geven, maar het scheelt ons veel werk als we alvast weten op wie we kunnen rekenen. Dus weet je nu al dat je mee wilt helpen? Geef je dan op via het aanmeldformulier op www.hervormdsprang.nl/kerstevent. Op de site staan alle taken beschreven. Dank je wel! Heb je nog vragen of opmerkingen, dan kun je contact met ons opnemen via kerstevent@hervormd-sprang.nl of door één van ons aan te spreken.
Hartelijke groet van de stuurgroep; Arjan de Jong, Gerda de Kok, Haggith Hoevenaar, Janneke Verwoerd, Johan van Dijke, Marga Schouten, Margreet Broeders.

Voetius:
Voor de editie van 3 oktober 2024 kunt u de kopij aanleveren tot maandagmorgen 30 september 12.00 uur via het e-mailadres: voetius@hervormd-sprang.nl.

We groeten u allen hartelijk. In het bijzonder voor hen die, voor hun gevoel, stilgezet zijn in dit leven. David schrijft in Psalm 23 dat we neergedrukt worden door de Herder. ‘Hij doet mij neerliggen in grazige weiden,’ God weet waarom dat nodig is. Wij mogen elkaar, in moeilijke omstandigheden, ondersteunen. Uw en jullie kerkenraad, predikant en pastoraal werker.