Diensten zondag 1 september
09:30 uur: Ds. C. Mijderwijk, Putten, voorbereiding viering H.A. , bevestiging ambtsdragers
18:30 uur: Ds. C.G. Visser, Kootwijkerbroek
Zingen voor de dienst: vm. Lied 433 (WK), nm. Ps. 42: 3.
Kinderoppas: Jolanda Mewis, Jannienke Kerstens, Tijn Boogaarts
Kindernevendienst: groep 1 t/m 4
Collectes: 1e collecte: Diaconie-regiocollecte: Kerk en Eredienst, 3e collecte: Restauratiefonds

’s Morgens zullen Henko Lam en Marijn van Zelst bevestigd worden tot (jeugd)ouderling. We wensen hen Gods zegen toe bij het mede leidinggeven in de gemeente. In dezelfde dienst worden we erop gewezen dat we het niet van onszelf moeten verwachten maar alleen van Jezus Christus. We wensen elkaar samen met de gastpredikanten gezegende diensten toe.

Beste kinderen: Op deze zondag staat 1 Koningen 17:1-16 centraal: Elia komt tijdens een hongersnood bij een weduwe en zorgt dat zij en haar gezin genoeg te eten hebben. Groetjes leiding KND

Kinderkerstfeest: een oproep.

Van de Kerkenraad:
Start catechisatie:
In week 38 (de week van 16 september) starten we met de catechisatie, ook wel bekend als Follow Me. Voor bijna iedere leeftijd is er wel een passende groep te vinden. Samen met anderen en onder begeleiding van de catechesegroep, denken de jongeren na over geloven, kerk en dat wat dit voor betekenis heeft in hun leven. Via het formulier dat je via deze link kunt bereiken, kunnen ouders/of de jongeren zich inschrijven. https://forms.office.com/e/zD5C3sZBsE . We werken samen met de gemeente van Besoyen en ook als je niet, of naar een andere kerk gaat, ben je van harte welkom. Ook voor degenen die wat ouder zijn, of misschien aan belijdenis denken zijn er mogelijkheden. We vinden het belangrijk, dat jongeren samen leren spreken over het geloof en daar de ruimte krijgen om hun vragen te stellen. In de groepen ontmoeten zij anderen en ervaren zij dat het niet vreemd is om te geloven, ook al heb je misschien vragen waar je niet direct een antwoord op weet. Het zijn avonden waar we in een gezellige en open sfeer met elkaar aan de slag gaan.

Van de Diaconie:
Collectes:
Voor komende zondag staat de regionale diaconiecollecte op het rooster. Deze is bestemd voor Stichting Hatua. Stichting Hatua is een kleine ontwikkelingsorganisatie die actief is in Tanzania – Oost Afrika. Het motto van de stichting is armoedebestrijding door middel van onderwijs. Nog altijd blijven in landen als Tanzania veel talenten onbenut doordat kinderen niet de kans krijgen om naar school te gaan. Stichting Hatua verstrekt studiebeurzen aan kansarme kinderen, zodat zij wél naar school kunnen gaan. Naast het verstrekken van studiebeurzen zijn ze sinds 2015 actief in het dorpje Mesera, gelegen op de Masaï-steppe in het district Kiteto. In samenwerking met de Vereniging Kititenebo hebben ze in dat dorp een school gebouwd. Met deze school beogen ze een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van het dorp en de omgeving. Voor dit project krijgen ze ondersteuning van diverse charitatieve instellingen uit België. Het woord hatua betekent stap in het Kiswahili. Samen met de studenten en samen met de inwoners van Mesera willen ze een stap zetten op de weg naar een betere toekomst. Stichting Hatua is een kleine organisatie met uitsluitend vrijwilligers. Daarom hebben ze heel weinig overheadkosten. Het percentage varieert tussen 1% en 4%. Van uw geld gaat dus meer dan 96% naar de projecten in Tanzania. Helpt u mee om dit belangrijke werk mogelijk te maken? Van harte aanbevolen!
Ontvangen:
Bezoekzuster Truus Verduijn ontving € 15,- voor de kerk. Ds. Bouter ontving € 20,-, € 30,-, € 50,- en € 100,- voor het CvK. Corrie Spuijbroek ontving tijdens een HVD-bezoek € 50,- voor de kerk. Nel Maijers ontving tijdens een HVD-bezoek € 10,- voor de kerk. In de collectezak troffen we een envelop met € 10,- voor het verjaardagsfonds aan. Heel hartelijk dank!
Verantwoording collecten en giften juni 2024:
Via Appostel, de link digitaal collecteren, de bankrekening en de collectezak is € 2.250,90 ontvangen. Deze opbrengst is als volgt verdeeld, waarbij rekening is gehouden met de aangegeven bestemmingen: 2 juni Diaconie – WMO: € 330,20; 9 juni Diaconie: € 321,65; 9 juni HA – NPV afdeling Sprang Capelle: € 325,95; 16 juni Project 10 27 – Nederland: van gevlucht naar geliefd: € 341,20; 23 juni Diaconie: € 317,35; 30 juni St. Schuilplaats: € 359,55; CvK: € 127,50; IZB – pioniersplek ‘De Verbinding’ Sebaldeburen zendingsbussen: € 127,50. Ook voor deze gaven heel hartelijk dank!

Van het CvK:
Aflossing certificaten renovatie kerkgebouw 1992:
Het College van Kerkrentmeesters wil overgaan tot de definitieve aflossing van de nog openstaande certificaten die zijn uitgeven in 1992 voor de renovatie van het kerkgebouw. U dient hiervoor de certificaten vóór 1 november 2024 in te leveren bij de penningmeester M. Ros. U kunt hiervoor telefonisch een afspraak met hem maken (0416) 278273 of een mail sturen naar penningmeestercvk@hervormd-sprang.nl.
De aflossing van certificaten geschiedt uitsluitend tegen overdracht van het originele certificaat. Als een certificaat niet binnen deze periode is aangeboden vervalt het recht op terugbetaling.
Meer informatie kunt u vinden in de Nieuwsbron van 23 augustus 2024 of op de website van de kerk.

Kinderkerstfeest:
Een oproep. Op DV 26 december a.s. om 10:00 uur is er weer het kinderkerstfeest in onze kerk. Wie willen dit organiseren? Als je dit leuk lijkt, stuur dan een mailtje naar scriba@hervormd-sprang.nl of stuur een whatsapp bericht naar 0622943579. Zodra er zich een paar hebben opgegeven breng ik jullie met elkaar in contact en kunnen jullie aan de slag.

Voetius:
Voor de editie van 5 september 2024 kunt u de kopij aanleveren tot maandagmorgen 2 september 12.00 uur via het e-mailadres: voetius@hervormd-sprang.nl.

We groeten u allen hartelijk. In het bijzonder voor hen die dagelijks de moeite van het leven ervaren, hetzij door ziekte of als mantelzorger. Uw en jullie kerkenraad, predikant en pastoraal werker.