Diensten zondag 15 september: digitaal de dienst volgen
18:30 uur: Ds. B.J.W. Ouwehand, Scherpenzeel
Kinderoppas: Evelien Heurter, Corina Lam
Kindernevendienst: groep 1 t/m 4
Collectes: 1e collecte: Stichting ZOA: Kerk en Eredienst, 3e collecte: Jeugdcentrum

Afgelopen zondag stond in het teken van gedenken. Een gedachtenismaaltijd, waarbij we in gedachten verbonden waren aan het verbroken leven en vergoten bloed van onze Heer en Heiland Jezus Christus. Gelukkig mogen we elke week stilstaan bij de liefde van God voor ons. Daarom ook deze zondag weer van harte welkom in het huis van gebed waar de we de Koning van de Kerk mogen ontmoeten. Gezegende diensten met beide voorgangers.

Beeld en geluid:
Gezocht. Vind je het leuk om 1x per 3 weken de dia’s te maken die de verschillende onderdelen van de kerkdiensten – de liturgie – op de beeldschermen presenteren? Neem dan contact met Anthe, tel.: 06 3450 1277. Zij kan je er alles over vertellen.
Van de kindernevendienst
Beste kinderen: Op deze zondag staat 1 Koningen 19:1-16 centraal: Elia moet vluchten voor koningin Izebel. Wanneer hij moe en wanhopig tot God bidt, laat God zich op een verrassende manier aan hem zien. Groetjes leiding KND

Van de Kerkenraad:
Dopen: Op DV zondag 13 oktober is er in de morgendienst de gelegenheid tot dopen. Als u uw kind wilt laten dopen, wilt u dat dan – incl. uw tel.nr. – binnenkort a.u.b. doorgeven aan de scriba? (scriba@hervormd-sprang.nl). De scriba geeft dit door aan de wijkouderling, die in overleg met ds. Bouter contact met u opneemt voor het doopgesprek in de week ervoor.

Van de Diaconie:
Collectes: Komende zondag is de diaconiecollecte bestemd voor ZOA. (link  ZOA) ZOA biedt hulp, hoop en herstel aan slachtoffers van rampen en conflicten. Omdat ze in de gebieden zelf actief zijn, weten ze wat de mensen nodig hebben. Eerst richten ze zich op primaire behoeften, zoals eten, drinken en onderdak. Later volgen werk, onderwijs en infrastructuur. Daarmee richten ze zich op zowel noodhulp als wederopbouw. De wederopbouw doen ze samen met de lokale bevolking. Zij gaan bijvoorbeeld aan de slag als programmamedewerker, beveiliger of docent. Ook overheden, kerken en banken betrekken ze bij het werk. Zo ontstaat de oplossing van binnenuit. En realiseren ze een stabiele basis voor de toekomst. In totaal telt de organisatie zo’n duizend medewerkers. Dit zijn voornamelijk mensen uit de ramp- en conflictgebieden zelf. Bij het hoofdkantoor en de landenkantoren beschikken ze over vaste teams. Daarnaast worden ze ondersteund door duizenden vrijwilligers. Samen zetten ze zich in voor hulp, hoop en herstel in ramp- en conflictgebieden. Zodat alles weer zo wordt als het ooit was. En misschien zelfs wel beter. Natuurlijk kan dat alleen met uw hulp!

Vrouwenkring “Tabitha”:
Onze eerste vergadering is op woensdag 18 september. Dit seizoen gaan we het Bijbelboek Ruth bespreken. De Bijbelstudies worden ons aangereikt door ds. E. van den Noort. We beginnen met Bijbelstudie 1 “Het vertrek naar Moab en het verlies van dierbaren” Ruth 1:1-5, uit het Bijbelstudieboek “Vrouw tot Vrouw”. We beginnen om 19.30 uur en sluiten af om ongeveer 21.30 uur. We heten je, ook al ben je geen lid van de vrouwenkring, als vrouw van onze gemeente hartelijk welkom om eens een avond met ons mee te maken. Het zou fijn zijn om nieuwe gezichten te mogen begroeten.

Spoorzoekers & Fellows:
Ja, we gaan weer van start! Na een heerlijke zomervakantie is het weer tijd voor gezellige clubavonden. Zit jij in groep 5 of 6 van de basisschool? Sluit je dan zeker aan bij de Spoorzoekers. Dinsdagavond 17 september komen we tussen 18:45-20.00 uur samen in het Jeugdcentrum. De eerste avond gaan we toffe kennismakingsspelletjes doen. Neem je vriendjes en vriendinnetjes mee. Tot dan! Groetjes Lidia, Irma & Marjon. Zit jij in groep 7 of 8 van de basisschool? Dan ben je op dinsdagavond 17 september welkom tussen 18:45-20.00 uur. Je bent welkom bij de Fellows, waar je leert over wie Jezus is en daarnaast nog een leuke activiteit doet. Neem zeker je vrienden mee! Zien we je dan? Groetjes Martine, Stefan en Jolanda

Nieuwsbron:
De volgende Nieuwsbron verschijnt op vrijdag 20 september. De kopij kan worden aangeleverd t/m maandag 16 september via nieuwsbron@hervormd-sprang.nl. Ontvangt u de Nieuwsbron nog niet, dan kunt u zich via dat mailadres ook aanmelden.

Voetius:
Voor de editie van 19 september 2024 kunt u de kopij aanleveren tot maandagmorgen 16 september 12.00 uur via het e-mailadres: voetius@hervormd-sprang.nl.

We groeten u allen hartelijk. In het bijzonder voor hen die een weg gaan die door velen niet begrepen wordt. Hierbij denken we aan hen die psychisch lijden en ook aan hen die, om welke reden dan ook, in de gevangenis verblijven. Uw en jullie kerkenraad, predikant en pastoraal werker.